Bosma, Boeren en buitenlui

jun 2, 2015 by

Bosma, Boeren en buitenlui

Vorige week werd het nieuwste boek van Martin Bosma gepresenteerd over de betrokkenheid van radicaal-links en de Nederlandse overheid bij het bevorderen van het einde van Apartheid, in theorie althans – tegenwoordig zijn er meer wetten gebaseerd op rassendiscriminatie dan ooit tevoren.

Over de inhoud van het boek kunnen we dan ook kort zijn – het is de schande van links om te denken dat in het continent waar het stammendenken zo diep is geworteld er een authentieke anti-racistische beweging zou kunnen ontstaan. Bovendien werd deze ordinaire stammenstrijd ook nog eens vergiftigd door geopolitiek van de Sovjet-Unie en China. Last but not least heeft de omverwerping van Apartheid niets veranderd aan de positie van het kapitalisme in Zuid-Afrika – ongelijkheid is groter dan ooit.

De meest opmerkelijke spreker op Bosma’s presentatie was David Pinto. Zijn langdradige verhaal had echter niets te maken met Zuid-Afrika en alles met Israël. Kritiek op Israël is kritiek op joden, zo hield hij zijn publiek voor. Ongewild had hij hiermee een bom kunnen leggen onder de hele boekpresentatie. Ondanks de disclaimer van Bosma dat hij geen voorstander is van Apartheid was Israël wel een belangrijke, zo niet de belangrijkste, bondgenoot van het blanke Zuid-Afrika.

Israël en Zuid-Afrika onderhielden voor 1994 zulke warme banden dat zij een overeenkomst aangingen voor vergaande militaire samenwerking – Israël bood Zuid-Afrika zelfs de atoombom aan. Dat was niet bijzonder – beide landen waren ontstaan door kolonisatie vanuit Europa en hadden in de Koude Oorlog alles te vrezen van het Sovjet-blok, dat ‘bevrijdingsbewegingen’ stimuleerde tegen kolonies van de Westerse machten. De banden waren echter zo diep dat het bijwonen van de begrafenis van Nelson Mandela voor de Israëlische premier ‘teveel veiligheidsrisico’s‘ met zich mee bracht.

Pinto’s speech had echter ook de andere kant op verkeerd kunnen werken – de rol van de Joodse intelligentsia in Zuid-Afrika is van zeer groot belang geweest bij de anti-Apartheidsbeweging. Enerzijds was de Joodse gemeenschap in Zuid-Afrika zeer pro-Israël en anderzijds was de Joodse gemeenschap zeer anti-Apartheid. Hiermee komt ook de dubbele moraal van Pinto zelf in Nederland aan het licht. Zelf propageert hij in Nederland via zijn website de multicultuur, maar is hij zeer pro-Israël als joodse staat. Hieruit blijkt dat Bosma even weinig geleerd heeft van ‘Zuid-Afrika’ als links.

Related Posts

Share This

14 Comments

  1. Gerrit

    Nou nou Bart, ” het is de schande van links om te denken dat in het continent waar het stammendenken zo diep is geworteld er een authentieke anti-racistische beweging zou kunnen ontstaan.”
    en: ”Bovendien werd deze ordinaire stammenstrijd ook nog eens vergiftigd door geopolitiek van de Sovjet-Unie en China.”
    Moet je toch echt eens nader verklaren. Uit de meegestuurde links kan ik dit nou niet echt halen.
    Ik hoop dat je je verduidelijkt, anders is er maar 1 antwoord op dit artiken: complete onzin.
    Het boek ken ik niet en ik heb ook geen behoefte om het te lezen.

    • Gerrit

      Bart, ik had je gevraagd om op 2 punten een verduidelijking te geven, maar je hebt hier nog niet op geantwoord

      • Gerrit

        Ik vond nog een artikel over de geopolitiek van Rusland, belicht vanuit een bepaalde hoek. Alfred Vierling heeft hier trouwens ook mee te maken. Is dat wat je bedoeld? Graag reactie
        http://www.eurorus.org/fr/euro-rus/geopolitics-fr/7104-het-eurazisme-frederik-ranson

      • Bart

        Beste Gerrit,

        Sub-Sahara Afrika is het continent waar de meeste inwoners zich geen burgers wanen van een land, maar veeleer zich identificeren met een etnische groep. Stamverwantschap is belangrijker dan nationale en politiek afiliatie. De zogenaamde ideologische burgeroorlogen tijdens de Koude Oorlog waren verkapte stammenoorlogen. In deze context vind ik een ‘anti-racistische’ strijd (een strijd waarin ras en etnie uit het collectieve bewustzijn wordt verbannen) potsierlijk. Als Afrikanen al onderling denken in termen van etnie, hoe kun je dan denken dat ze onbevangen tegenover blanken zullen staan?? Post-Apartheid Zuid-Afrika is geen toonbeeld van een ‘kleurloze samenleving’ maar een maatschappij waarin blanken aan de kant zijn geschoven en zwarte stammenklieken onderling om de macht strijden. Politiek draait daar niet om ideologie (zoals bij ons) maar om etnie (zoals in de rest van Afrika).

        • Gerrit

          Bedankt voor je antwoord. Iets om over na te denken. Ik ben nooit zo aktief geweest in de anti-apartheidsbeweging. Meer nationaal, Palestina en Midden en Zuid-Amerika.

  2. Richard Groen

    Gerrit, niet zo negatief. Je kunt niet staande houden dat het idd. juist Bosma is die met een kletsverhaal kwam. (niet geremd door kennis van zaken).
    Nou, persoonlijk heb ik er – onder apartheid – gewerkt. Zoals in veel landen, die in onze media als schurkenstaten werden afgeschilderd.
    Dit terwijl ter plaatse die situatie meestal (totaal) anders was.

    Het getuigt van onbenul om anno nu nog eens opgewekt te doen over de verwerpelijk apartheid.
    Ik snap genoeg van de het theater dat politiek heet, om wel door te hebben dat Bosma ook maar een clown is. Van een partij met het democratische gehalte van N-Korea.
    Die partij is niet geinteresseerd het leven voor de kiezers in eigen land te verbeteren. Ze zijn opgericht om haat te zaaien.
    Dat doet ie hier weer. Feitenvrij potje schelden.
    Uiteraard tot op het randje. (nét niet er over heen).
    Links bedoelt ie als scheldwoord.
    Normaal debateren komt niet in de morres van de PVV voor.
    Links is niet genoeg gescholden; het moet extreem-links zijn.

    Inhoudelijke argumenten kunnen ze er niet bij bedenken.
    Wat weet Bosma nou werkelijk van de geschiedenis, en de Z.A.se in het bijzonder.
    Toen ik er werkte, wist ik dit ook nog niet. Je doet je werk, houdt je afzijdig van politieke spelletjes. In het land zelf waren de brandende autobanden echt geen ‘talk of the day’. Bij ons in de kranten ging je werkelijk geloven dat je leven er niet zeker was.
    En nu, nu het land is geplunderd door de globalisten negeren de media juist dat – en werpen allerlei afleiding op.

    Bosma zou hier nog wat van kunnen leren. Gaat ie niet willen. Haatzaaien is de opdracht; u vraagt – wij draaien het business model van populisten die achter de geblondeerde roerganger aanlopen.

    Nelson Mandela is the author of “How to be a Good Communist.” De CIA kreeg hem in de gaten. Zorgde ervoor dat hij werd opgepakt, veroordeeld, gevangen genomen en gehouden, en vervolgens weer vrijgelaten en als puppet geinstalleerd.

    Gullit, Joling, e.v.a. – allemaal werden ze naar Z.A. gevlogen om de verheerlijkte man te mogen ontmoeten en te overladen met superlatieven – alles nauw gevolgd door camera’s.. Wisten die B.N.-ers veel ….

    De weg was vrijgemaakt voor de globalisten. De mijnen vielen zomaar in hun schoot. Monsanto kon er los met z’n gmo’s. Met alle gevolgen van dien. Sindsdien koop ik geen wijn of sinaasappelen van die herkomst meer.

    “Also, for the record, here is the official scorecard of Communist Lackey Extraordinaire Nelson Mandela’s South Africa since he took power in 1994:
    1. Since 1994, 68,000 whites have been brutally tortured and murdered by blacks in South Africa, in ways too gruesome to describe, including almost 4,000 Boers whose farms were confiscated by savage murderers, a combined area of over 25,000 square miles.
    2. South Africa has become a very dangerous Third World country since 1964. It went from being the safest country in Africa, to being the rape and murder capital of the world. There are over 5,000 murders in Johannesburg alone each and every year.
    3. Unemployment in South Africa was 5% in 1994. It is over 50% today in December, 2013.”
    (from May 2, 2012)
    http://www.henrymakow.com/when_do_terrorists_get_nobel_p.html

    Meeste Amerikanen weten niet dat Mandela destijds de hoogste onderscheiding van de USSR kreeg, de ORDER OF LENIN – slechts toegekend aan de meest heldhaftige voorvechters van de Bolshevik/communist collectivistische agenda worldwide.
    http://www.thenewamerican.com/world-news/africa/item/13920-new-evidence-shows-mandela-was-senior-communist-party-member

    Let wel, het was Wall Street – de globalisten – die apartheid inruilden voor wat daarvoor in de plaats werd gezet. Oftewel – de klassenscheiding bestendigen, onder politiek correcte labels.

    Als Bosma een vent is, zou ie blijk geven van zorg over de doodseskaders die de globalisten op de blanke boeren afsturen:
    http://www.censorbugbear.org/farmitracker/reports

    Of beter nog: ons eigen land beschermen tegen de aanvallen van de globalisten.
    We zijn niet gek, we weten best dat ie ook dat beslist niét gaat doen.

    • Gerrit

      Richard, Ik ben niet negatief, ik vraag alleen opheldering over twee beweringen. Ik beweer nergens dat Bosma met een goed verhaal kwam, is ook niet van hem te verwachten. Ik schreef zelfs dat ik niet eens zin heb zijn boek te lezen.
      Wat betreft je opmerking dat het in vele ‘schurkenstaten’ anders was dan de westerse media en politici beweren onderschrijf ik geheel. Ik kan je dezelfde ervaring vertellen over de DDR waar ik een aantal jaren heb mogen verblijven. Ik ben juist een aantal verketterde landen gaan bezoeken, waaronder Suriname na de z.g. decembermoorden, om persoonlijk te onderzoeken wat er waar is van de verhalen
      Het is jammer dat ik me nu te oud voel (68) en een hartoperatie heb gehad, anders had ik graag enige tijd in Noord Korea willen verblijven om te ondervinden of jouw en de media’s opvattingen hierover juist zijn. Maar verder kan ik alleen maar BRAVO zeggen voor de analyse die je over Zuid Afrika hebt gemaakt.

  3. ik bestudeer thans het onderhavige boek. Een blinde vlek bij de auteur heb ik wel al geconstateerd conform Bart’s kritiek: Zo noemt hij de opsteller van van Vrijheidsmanifest/Freedom’s Charter van het ANC in 1955 Rusty Bernstein, als enige communistische ANC ‘blanke’ maar verzwijgt dat het hier een telg van joodse immigranten betreft. Nou dat is wel relevant, gelet op de grote joodse inbreng in het communisme.

    • Gerrit

      Joodse inbreng in het communisme? Over sectarisch denken gesproken. Het betreft hier slechts een klein (weliswaar belangrijk) deel van de communistische leiders. Overigens is het ‘Dat het hier een telg van joodse immigranten betreft’ volledig bijzaak en een griezelige stellingname. Marx’s ouders waren joods, nou en??. Bovendien hebben die dat afgezworen.
      Een mooie citaat uit ‘Welingelichte Kringen’ is hier van toepassing: Hitler, Marx,Lenin, nu moet alleen nog van Mao worden bewezen dat het eigenlijk een jood is.
      Overigens heeft het joodse ras(ras?) veel grote denkers en wetenschappers voortgebracht. Het door Alfred Vierling geconstateerde feit (ik neem dit blindelings aan want ik heb het niet gecontroleerd) blijkt dus gewoon een detail dat niet de moeite waard was te vermelden.
      Even goed snuffelen, misschien heeft Alfred ook nog wel ergens een jood in zijn verre familie. Eng hoor.

      Even een persoonlijke vraag aan Alfred. Ben jij dezelfde als:

      Alfred Vierling – Wikipedia.nl.wikipedia.org/wiki/Alfred_Vierling

      Alfred Vierling (Voorburg, 3 juli 1949) is een Nederlands politiek activist en ideoloog, die vanaf de jaren tachtig een bekend lid was van de Centrumpartij,? Graag antwoord

  4. ja dat ben ik, maar ik leer in het leven wel bij. Ik heb zowel in de DDR als in Zuid-Afrika (UNISA) aan universiteiten gewerkt. Ik vraag me af of hierboven verschijnende commentatoren het onderhavige boek wel helemaal hebben gelezen. Het is een monumentale aanklacht tegen links verblind anti-apartheid idealisme. Het legt ook de vraag voor in hoeverre ook voor de nabije toekomst van Nederland/Europa demografische wetten en massa-immigratie bedreigend kunnen zijn. Hij is geen ‘objectief socioloog’, hij schrijft vanuit een partijpolitieke visie. Ik vind, dat hij dat in zijn boek duidelijk aangeeft. Ik vind ook de stelling vreemd, wel tegen het apartheidsregiem te zijn maar wel bewonderaar van de staat Israel. Ik ken zowat alle door hem genoemde blanke prominentew anti-apartheidsactivisten, als jood. Ik doel daarme niet op een etnische achtergrond maar op een al dan niet bewuste aanhang van het mozaisch gedachtengoed. Het zichzelf als uitverkoren beschouwende volk moet de Herrenvoelker kaltstellen/verdunnen door multicul , want het heeft beweerdelijk de holocaust ‘veroorzaakt’, terwijl multiethniciteit en multicul natuurlijk niet voor Irael wordt bepleit. Ik stoel hierbij op ‘Culture of Critique’ door evolutionair psycholoog Kevin McDonald. Van Thijn, d’Ancona, Wallage etc zijn ervan de coryfeeen en dus vind ik in die context de vermelding ‘jood’wel relevant in voormelde zijn gebruikt. vierling@hotmail.com

    • Gerrit

      Alfred, of ik het soms of altijd of nooit met je eens ben, laat ik nu even in het midden. Zeker is dat je een interessant leven hebt. Je leert in het leven wel bij, schreef je. Dat is een waarheid als een koe. Ik ben echter wel nieuwsgierig waar en wat je hebt bijgeleerd. Terugkijkend op je Centrumpartij periode Ben ik benieuwd welke lessen je hieruit getrokken hebt. In die tijd noemde de Centrumpartij zich rechts en was uitgesproken anti-buitenlander. Het grote verschil tussen toen en nu is dat we het toen over mensen hadden die hier kwamen om te werken (ze pikken onze banen in, weet je nog) en dat er nu een bewuste door de 1% massa-immigratie op touw is gezet. Ik denk dat we schrikken als onderzocht wordt welk percentage van de immigranten zijn eigen brood verdiend. Immigratie en emigratie heeft in de nederlandse geschiedenis altijd plaatsgevonden. Als dat niet zo was, zou het de vraag zijn of jij en ik hier wel geboren zouden zijn.
      Omdat de Centrumpartij zich openlijk rechts en uitgesproken anti-links noemde, vraag ik me af waarom jij dan juist in de DDR en Zuid Afrika ging werken, dat is toch een (uiterste) contradictie.
      Het oordeel over het boek laat ik over aan degenen die het gelezen hebben.

  5. Aan Gerrit. De Centrumpartij heeft zich nooit als rechts gepresenteerd. Het vignet was een verkeersbord met naar links en rechts afbuigende peil met een rode streep erdoor. Tegenstanders plakten er het naamkaartje ‘extreem-rechts’op. Het was in dezelfde hysterische tijd als welke Bosma beschrijft, inzake de bejubeling van het multiculturalisme. Ook was toen al het grootste deel van de immigranten geen werkvolk: Surinamers, Antillianen, Marokkanen, hoezo werkvolk? Het ging niet alleen om sociaal-economische factoren, wij zagen in dat massale immmigratie van niet-Europeanen een blijvende verandering van de ethnische samenstelling en dus cultuur zou brengen. De feiten geven ons thans volkomen gelijk. Ik zelf heb 3x mijn huis moeten verlaten, weggepest door moslims: Amsterdam, Den Haag, Cebu. Valt niet mee te leven, tot persisto! Ik heb bijgeleerd, dat je via het parlementair democratische proces geen machtswisseling kunt bewerkstelligen. In die zin ben ik overtuigd maoist: Macht komt uit de loop van een geweer (en niet uit Facebook). Basta. Voor verdere ontwikkelingen zie mijn webstek http://www.alfredvierling.com of via facebook account.

    • Gerrit

      Onderstaande is nou niet echt neutraal te noemen:

      ‘Mars van de N.V.U., gehouden op woensdag 7 september 1983,
      omstreeks 13»00 uur, te Den Haag.
      Op datum en tij’détip voornoemd zijn een aantal leden vand* C,P.
      naar het station ” Holland Spoor ” te Den Haag gegaan, alwaar
      een demonstratieve mars van de N.V.U. zou vertrekken.
      Deze mars werd gehouden ten einde een krans te legden
      bij het graf van één of andere N.S.B.’er.
      Aldaar had zioh een groep van ongeveer 15 personen verzameld,
      waaronder werden herkend : (geen namen in dit document te vinden)

      Maar mogelijk geeft dit een totaal vertekend beeld van de Centrumpartij.
      Ik stel voor verder over de C.P. te praten via email. Ik zal op je website kijken of ik je emailadres kan vinden.
      Overigens ben ik het niet met je eens dat in die tijd de immigranten massaal van uitkeringen leefden, dat is van later (en de huidige) tijd. De Marokkanen die ik kende werkten (bijna?) allemaal. De kinderen uiteraard niet. Voor Surinamers wens ik een uitzondering te maken gezien het koloniaal verleden. Bovendien was ‘hosselen’ in surinaamse kringen gebruikelijk om hun brood te verdienen. De Surinamers waren ook maar een te verwaarloze kleine groep.

      • Gerrit

        Oeps, ik zie nu dat je je emailadres al eerder had vermeld

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.